Riaditeľ NAFIGATE Cosmetics zdieľa postrehy z talianskeho kozmetického veľtrhu

V polovici marca sa uskutočnilo jedno z najprestížnejších kozmetických podujatí v Európe. Veľtrh Cosmoprof prilákal vyše 200 000 návštevníkov a viac ako 2 000 vystavovateľov. Ondřej Mynář, riaditeľ NAFIGATE Cosmetics, sa tu rozhodol načerpať inšpiráciu. Prečítajte si, čo si z veľtrhu odniesol.

cosmo1

Hlavnou témou tohto ročníka bola udržateľnosť a vývoj kozmetiky v súlade s prírodou - myšlienka, ktorá je veľmi blízka aj našej kozmetike. Chceli sme vedieť, ako sa NAFIGATE Cosmetics z pohľadu šetrnosti darí v porovnaní s ostatnými svetovými značkami.

Rastúci potenciál zelenej kozmetiky

Výrobcovia, ktorí uprednostňujú prírodu, získavajú na trhu stále viac priestoru. Rovnako tomu bolo aj na tohtoročnom veľtrhu. "Na Cosmoprofu som na prvý pohľad videl, ako značky kladú väčší dôraz na udržateľnosť. Výrobcovia sa snažia využívať recyklované a recyklovateľné obaly, obmedzujú propagačné materiály a snažia sa nahradiť mikroplasty za prírodné alternatívy, "hovorí Ondra.

Potvrdzuje to minuloročná štúdia spoločnosti McKinsey. Podľa nej bude v nasledujúcich rokoch okolo 66% mladých zákazníkov uprednostňovať kozmetické značky, ktoré berú ohľad na prírodu. Podľa odhadov bude preto záujem o zelenú kozmetiku rýchlo rásť.

cosmo2

Túžba po šetrnosti k prírode bola viditeľná v každom kúte výstaviska.

Vystavovatelia na Cosmoprofu práve v tomto duchu svojej značky prezentovali. "Veľtrhom sa niesla myšlienka, že aj malé zmeny, ktoré podporia udržateľnosť a majú vplyv na životné prostredie, sú nutným začiatkom pre zmenu myslenia firiem a zákazníkov."

Šetrnosť a vzdelávanie

Z tisícok vystavovateľov padli Ondrovi do oka hlavne dve európske firmy a ich nápady:

  • Tým prvým bol koncept litovskej značky Mádara, ktorá podrobne študuje zloženie rastlinných extraktov, a potom ich pretvára v laboratóriách. Vďaka vlastnej produkcii Mádara nemusí zložky kozmetiky zbierať ani ťažiť a môže tak pracovať i s látkami, ktoré sú v prírode ohrozené.
  • Riešenie problémov s mikroplastami spoločnosti NAIF. Firma pridáva do peelingových produktov namiesto plastových častíc kalcit - prírodný materiál, ktorý vzniká pri čistení vody. Prírodnú látku spoločnosti dodávajú holandské čističky.

 

cosmo3

Veľtrh zdobili najrôznejšie plagáty, ceduľky a infografiky, ktoré návštevníkom oznamovali, do akej miery výrobcovia kozmetiky kladú dôraz na udržateľnosť a šetrnosť.

Obe spoločnosti svojich zákazníkov vzdelávajú o závažnom množstve mikroplastov, ktoré sú v oceánoch aj pitnej vode.

Problematiku mikroplastov aktívne riešime aj v NAFIGATE Cosmetics. Prečítajte si, ako sme ich nahradili prírodným polymérom P3HB v peelingovom mlieku.

Krok správnym smerom

Návšteva veľtrhu Ondreja utvrdila v tom, že je s NAFIGATE Cosmetics na správnej ceste. Ďalší šetrný krok má podobu opaľovacieho krému s UV ochranou z prírodného polyméru P3HB, ktorý poslúži ako šetrná náhrada za bežne používané chemické opaľovacie emulzie.

"Som rád, že sme sa ako spoločnosť v roku 2018 vydali správnym smerom k rozvoju udržateľnosti našich produktov. Je dôležité, aby sme nezabudli na našu zodpovednosť voči planéte a v rovnakom duchu menili našu značku," zhŕňa Ondřej.