5 netradičných pohybových aktivít, ktoré prospejú vášmu zdraviu aj pleti

Športové aktivity prispievajú k duševnej i fyzickej pohode, zlepšujú naše zdravie a v neposlednom rade hrajú významnú socializačnú úlohu. Čo už ale nie je na prvý pohľad tak viditeľné, je ich pozitívny vplyv na našu pleť.

sport

Pozrieme sa na spojitosť medzi športom a zdravou pleťou viac a odporučíme vám fyzické aktivity, ktoré ste pravdepodobne ešte neskúšali.

Pohyb zvyšuje prietok krvi

Krv po tele rozvádza potrebné živiny, ak sa teda lepšie prekrvuje, je aj pokožka lepšie zásobená dôležitými látkami.

K mladistvej podobe pleti tiež výrazne prispieva dobré prekysličenie krvi. Nedostatok kyslíka totiž narušuje prirodzenú obnovu buniek.

obr.1 sport

Nemusíte ubehnúť maratón, stačí, keď si zvolíte takú pohybovú aktivitu, z ktorej budete mať radosť

Vyšší prietok krvi navyše urýchľuje hojenie zápalov, pretože zvýšená cirkulácia rýchlejšie odstraňuje škodlivé látky.

Aktivita je najlepší pomocník na odbúranie stresu

Pri fyzickej aktivite telo produkuje do svalov kyselinu mliečnu, ktorá spôsobuje miernu bolesť a pálenie svalov. Našťastie toto nepríjemné pnutie nie je jediným efektom cvičenia.

Pri fyzickej aktivite nás totiž telo zároveň odmeňuje prirodzenými narkotikami - endorfínmi. Vyplavované látky sú z rovnakej chemickej rodiny ako napríklad morfín. Tlmia teda bolesť a zlepšujú náladu.

obr. 2 sport

Zo športu môžete urobiť aj príjemnú socializačnú aktivitu. Natiahnite v parku alebo na záhrade napríklad slackline a pozvite svojich priateľov.

Z hľadiska biologických procesov v tele ale nie sú endorfíny to hlavné. Fyzická aktivita je tiež spojená so zahrievaním a následným ochladzovaním tela potom. A práve potenie je pre telo skvelá príležitosť, ako sa zbaviť toxických látok získaných z jedla, vody alebo vzduchu.

Spoločne s potom tak telo odvádza z organizmu malé množstvo ortuti, oxidu siričitého alebo azbestu.

Užite si netradičné pohybové aktivity

Ak vás už omrzela klasická joga alebo pilates, bežeckým výzvam príliš nefandíte a na volejbal máte zo školského ihriska len zlé spomienky, vyskúšajte niektoré menej časté fyzické aktivity.

  1. Slackline

Nájdete ich v každom väčšom meste. Farebné ploché popruhy natiahnuté najčastejšie v parkoch medzi stromami. Aktivita je najviac podobná lanochodectvu. Rozhodne ale nepatria len do cirkusu.

Chodením po slackline (teda po mierne prevesenom, rôzne širokom popruhu) zapájate svaly brucha aj chrbta. Aktivujete takzvaný hlboký stabilizačný systém a navyše trávite čas vonku. Len nezabúdajte na vhodnú ochranu pred slnkom.

  1. Acro joga

Spojenie akrobacie, balančného cvičenia a jogy. Cvičí sa vo dvojiciach. Jeden z páru robí bázu, teda základňu zaisťujúcu oporu, druhý je letec. Acro joga posilňuje hlboký stabilizačný systém, naučí vás pracovať s vlastnou váhou a navyše zlepšuje komunikáciu medzi partnermi.

Ak dávate prednosť nepárovému cvičeniu, vyskúšajte Antigravity jogu. Aj tá využíva princípy balančných cvičení, ale letcom je každý. Vo vzduchu vás nedrží partner, ale šatka podobná malé hojdacej sieti.

Obr. 3 sport

Máte radi jogu, ale chcete experimentovať? Vyskúšajte acro alebo antigravity jogu.

  1. Pole Dance

Ďalší z netradičných športov, ktorý si už brúsia zuby na zapísanie medzi aktivity konanými pod olympijskými kruhmi. Ponúka ho väčšina tanečných a pohybových centier a môžete si vybrať z rôznych náročností podľa vykonávaných cvikov.

  1. Tango

Láka vás tanec? Nielenže pri ňom uvoľníte do tela endorfíny, zlepšíte svoju fyzickú zdatnosť, ale podľa výskumu vylepšíte aj svoje psychické zdravie. Tanečná terapia a predovšetkým figúry z argentínskeho tanga priniesli výborné výsledky v boji proti Parkinsonovej chorobe.

  1. Hormonálna joga

Naučte sa špeciálnu zostavu cvikov, ktorá sa skladá z rehabilitačných sekvencií, dýchacích cvičení a cvikov stimulujúcich žľazy s vnútornou sekréciou.

Najčastejšie narazíte na víkendové kurzy a liečebné pobyty spojené s cvičením hormonálnej jogy. Príjemný spôsob, ako nabúrať víkendovú rutinu.

Objavte aj ďalšie hormóny, ktoré priaznivo ovplyvňujú zdravie pleti. A ak chcete dodať pleti v okolí očí viac kyslíka a jasu, vyskúšajte Očné Sérum.

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií tu.